Ny S-mediesatsning under ledning av Daniel Färm
Med mindre än två år kvar till valet 2022 inleder socialdemokratiska mediebolaget AiP Media Produktion en bred satsning på att nå fler och vara en starkare röst i den politiska debatten. AiP har idag rekryterat Daniel Färm som vd på heltid och politisk redaktör. Hans uppdrag blir att leda den digitala opinions- och analyssatsningen, och samtidigt utveckla och stärka tidningen Aktuellt i Politiken tillsammans med chefredaktör Maria Persson.
– Det behövs en motoffensiv till den kraftsamling som högern nu försöker skapa, med en mängd olika tankesmedjor och medieplattformar. Jag är därför glad och stolt över att ha fått förtroendet att leda den breda digitala satsningen på analyser, debatt och opinionsbildning utifrån en socialdemokratisk horisont som AiP Media ska genomföra. Vi kommer de närmaste månaderna att presentera flera olika delar av satsningen, säger Daniel Färm, vd och tillträdande politisk redaktör för AiP.
Färm, som redan idag är inhyrd vd på deltid och annars är chef för Tankesmedjan Tiden, kommer från 1 januari att vara helt på AiP – med ett utökat uppdrag. Maria Persson fortsätter som chefredaktör och ansvarig utgivare för Aktuellt i Politiken.
– Det är bra att vi nu fortsätter att satsa framåt för att nå ännu fler. Det förtjänar en tidning som Aktuellt i Politiken, säger Maria Persson.
För mer information:
Daniel Färm, vd och tillträdande politisk redaktör för AiP Media: 070-650 12 09 [email protected]
Maria Persson, chefredaktör Aktuellt i Politiken: 070-616 98 69 [email protected]