jobbahososs
Foto: Björn Nordqvist
Aktuellt i Politiken söker digital strateg

Aktuellt i Politiken är socialdemokraternas egen nyhetstidning – en tidning som växer och utvecklas, både på papper och digitalt. Vill du jobba med oss? Då har du chansen nu när vår digitala strateg snart ska vara föräldraledig. Vi behöver dig gärna redan från september i år, och vikariatet är beräknat att vara till och med december 2019, dvs 16 månader.

Som digital strateg på Aktuellt i Politiken behöver du ha god förståelse för digitala strategier och det digitala landskapet. Du kan analysera och utveckla tidningens digitala närvaro för att stärka tidningens varumärke samt för att öka antalet prenumeranter av tidningen. Du behöver ha god kunskap inom UX- och interaktionsdesign då tjänsten innefattar utveckling av IT-system och kundresa. Arbetsplatsen är placerad i Stockholm.

Grundläggande kunskaper som krävs

  • Kunskaper i WordPress
  • Kunskaper i Google Analytics
  • Kunskaper i Facebook ad’s manager
  • Kunskaper i Adobe Creative Suite
  • Kunskaper i UX- och interaktionsdesign

Dessutom är det meriterande om du har

  • Kunskaper i GDPR och hantering av personuppgifter
  • Kunskaper i Google Ad Words
  • Kunskaper i SEO
  • Kunskaper i Google Tag Manager
  • Grundläggande kunskaper i html-kodning

En fördel är också om du har

  • Erfarenhet från redaktionellt och publicistiskt arbete
  • Erfarenhet från arbete med KITs redaktionella verktyg Story Engine

Sök jobbet senast den 30 juli genom att maila cv och personligt brev till [email protected]