S presenterar sin valprofil

Det här är en nyhetstext. Det Aktuellt i Politikens nyhetsredaktion publicerar i tidning, på webb, i appar och i e-tidning ska vara relevant, sant, bekräftat och hålla hög kvalité. Här kan du läsa mer om hur vi arbetar: aip.nu/om-aip-media

I dag avtäckte Socialdemokraterna sin grafiska profil inför valrörelsen. Ledorden är varmt och inkluderande, säger Åsa Söderén, projektledare reklam på Socialdemokraternas partikansli.

Valprofilen 2018 handlar om smärre förändringar i rosen, några nya färger i paletten, ett nytt rubriktypsnitt och att delar av rosen kan användas som grafiskt element i bakgrund. Och så har ”framtidspartiet” försvunnit – i alla fall ur valformen. Anledningen är att man ville dra ner på antalet budskap för att göra det tydligare.

Åsa Söderén, projektledare reklam på Socialdemokraternas partikansli.

– Framtidspartiet kommer att leva kvar, säger Åsa Söderén.

Material om valprofilen ligger redan ute på Socialdemokraternas hemsida så att organisationen ska kunna förbereda sig, men den ska inte användas utåt än på ett tag.

 

Ylva Säfvelin
Ylva Säfvelin

Journalist

E-post: [email protected] Telefon: 070-269 05 78

Inga kommentarer än

Det är ej möjligt att kommentera

Aktuellt i Politiken – Socialdemokraternas nyhetstidning – Sveavägen 68, 111 34 Stockholm